
ADIGÜZEL’DE HERKES İÇİN ERİŞEBİLİRLİK
Meslek yüksekokulumuz bünyesinde öğrenim gören ve çeşitli engel durumları nedeniyle özel gereksinimleri bulunan öğrenciler için eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla kurulmuştur. Bu doğrultuda, birimin isimlendirilme yaklaşımı da kapsayıcılık ilkesine dayanmaktadır.
“Adıgüzel’de Herkes İçin Erişilebilirlik” birimini kurarken çıkış noktamız, engelli bireyleri kelime olarak bile ayrıştırmadan tüm öğrencilerimize eşit ve kapsayıcı bir öğrenme ortamı sunmaktı. Bu nedenle birimimizin isminde “engelli” ifadesini özellikle kullanmadık; çünkü amacımız öğrencileri tanımlarıyla sınırlamak değil, herkesin ortak bir çatı altında kendini güvende ve desteklenmiş hissetmesini sağlamaktır.
Bizim için erişilebilirlik yalnızca fiziksel düzenlemelerden ibaret değildir; anlayışı, kapsayıcılığı ve fırsat eşitliğini merkezine alan bütüncül bir yaklaşımı ifade eder. Adıgüzel Meslek Yüksekokulu olarak, farklı ihtiyaçlara sahip öğrencilerimizin eğitim süreçlerine tam katılımını sağlamak için gerekli uyarlamaları yapmayı ve onları her alanda desteklemeyi temel önceliğimiz kabul ediyoruz.
Birim, engelli öğrencilerin öğrenim süreçleri boyunca akademik, idari, fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarda karşılaştıkları gereksinimleri ve olası güçlükleri belirleyerek; üniversitenin sunduğu olanaklara ve hizmetlere erişimlerini kolaylaştırmaya yönelik çalışmalar yürütmektedir.
Ayrıca Adıgüzel’de Herkes İçin Erişilebilirlik Birimi, erişilebilir bir üniversite kültürünü yaygınlaştırmak amacıyla; fiziksel, dijital ve zihinsel erişilebilirliği güçlendirecek dönüşüm faaliyetleri, projeler ve iş birlikleri gerçekleştirmeyi hedeflemektedir.
ENGELLİ ÖĞRENCİ BİRİMİ
- Engelli Öğrenci Koordinatörü,
- Engelli Öğrenci Akademik Temsilcileri,
- Engelli Öğrenci İdari Temsilcileri.
AMAÇ ve HEDEF
Amacımız
“Adıgüzel’de Herkes İçin Erişilebilirlik” birimi olarak amacımız; yüksekokulumuzda öğrenim gören ve herhangi bir engeli nedeniyle destek, danışmanlık veya uyarlama hizmetlerine ihtiyaç duyan öğrencilerimizin eğitim yaşamlarını kolaylaştırmaktır. Bu doğrultuda gerekli düzenleme ve önlemleri alarak erişilebilir ve kapsayıcı bir öğrenme ortamı oluşturmayı hedefliyoruz. Birimimizin temel amacı, öğrencilerin akademik, sosyal ve kişisel gelişimlerini destekleyerek, engellerden bağımsız bir biçimde eğitim süreçlerine tam ve eşit katılımını sağlamaktır.
Hedefimiz
Engelli öğrencilerimizin eğitim-öğretim sürecinde fırsat eşitliği içinde yer almalarını sağlamak,
Öğrencilerin akademik, idari, fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlardaki ihtiyaçlarını belirleyerek üniversitenin tüm olanaklarına erişimlerini kolaylaştırmak,
Eğitim, öğretim ve sınav ortamlarını özel gereksinimli bireyler için erişilebilir hale getirmek,
Engelliliğe ilişkin farkındalık ve duyarlılığı artıracak etkinlikler, iş birlikleri ve projeler yürütmek,
Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerde özel gereksinimli bireylerin aktif katılımını desteklemek,
Fiziksel, dijital ve zihinsel erişilebilirliği güçlendirerek “Adıgüzel’de Herkes İçin Erişebilirlik” anlayışını kurumsal kültürün bir parçası haline getirmektir.
ÇALIŞMA İLKELERİMİZ
1.Akademik Fırsat Eşitliği
Engelli Öğrenci Birimi, tüm öğrencilerin eğitim-öğretim süreçlerine eşit düzeyde katılımını güvence altına almak amacıyla, engel durumuna göre uyarlanmış öğrenme-öğretme ve değerlendirme yöntemlerinin geliştirilmesi yönünde çalışmalar yürütür. İlgili akademik ve idari birimlerle koordineli olarak gerekli düzenlemeleri hayata geçirir.
2.Erişilebilirlik ve Kapsayıcılık
Birim, engelli öğrencilerin üniversite yaşamına tam ve etkin katılabilmeleri için fiziksel, dijital, akademik ve sosyal alanlarda erişilebilirliği artırmayı hedefler. Bu kapsamda kampüs altyapısı, ders materyalleri, online sistemler ve sosyal ortamlar üzerinde erişilebilirlik yönünden düzenlemeler yapılması için ilgili birimlerle iş birliği sağlar.
3.Bireysel Farklılıklara Saygı
Engelli olduğunu beyan eden öğrencilerin ihtiyaç ve yeterliliklerinin farklılık gösterebileceği bilinciyle hareket edilir. Her öğrenciye özgü durum ve koşullar dikkate alınarak saygı ve eşitlik temelinde hizmet sunulur.
4.Mahremiyet ve Bilgi Güvenliği
Engelli öğrencinin durumu, ilgili öğrencinin açık izni olmadan kimliğini ortaya çıkaracak biçimde üçüncü kişi veya kurumlarla paylaşılmaz. Bilgi gizliliği ve kişisel verilerin korunması ilkeleri titizlikle gözetilir.
5. Gönüllü Katılım İlkesi
Öğrencilerin engel durumlarını beyan edebilmeleri için fırsatlar sağlanır; ancak başvuru ve destek hizmetlerinden yararlanma süreci tamamen öğrencinin isteğine bağlıdır. Birim, hiçbir öğrenciyi başvuru yapmaya ya da destek almaya zorlamaz.
6. Geri Bildirim ve Sürekli İyileştirme
Birim; öğrencilerden, akademik ve idari personelden aldığı geri bildirimleri değerlendirir. Hizmetlerin kalitesini artırmak amacıyla öneriler, şikâyetler ve değerlendirmeler süreç içinde bir iyileştirme aracı olarak kullanılır.
7. Karşılıklı Sorumluluk ve İş Birliği
Engelli öğrencilerin akademik ve kişisel gelişim süreçlerini destekleyen bir ortam oluşturmak birimin sorumluluğundadır. Öğrencilerin de sürece etkin biçimde katılmaları ve bireysel sorumluluklarını yerine getirmeleri beklenir. Ayrıca birim, diğer akademik/idari birimlerle iş birliği içinde çalışır.
8. Bilinçlendirme ve Farkındalık
Birim, engelli öğrencilere yönelik destek mekanizmalarını ve erişilebilirlik yapısını akademik ve idari personele, öğrencilere ve topluma yönelik olarak düzenli bilinçlendirme, farkındalık artırma eğitimleri ve etkinlikler düzenler. Bu sayede kurum genelinde kapsayıcı bir kültür geliştirilmesi amaçlanır.
9. Proaktif Düzenleme ve Evrensel Tasarım
Engelli öğrencilerin yalnızca mevcut ihtiyaçlarına cevap vermekle yetinmeyip, eğitim-öğretim süreçleri ve altyapı planlamalarına dâhil olarak “erişilebilirlik” ve “kapsayıcı tasarım” ilkelerini proaktif olarak uygulamayı hedefler.
10. Hesap Verebilirlik ve Şeffaflık
Birim, yürüttüğü hizmetlerin etkinliği ve etkililiği konusunda düzenli raporlama yapar; performansını değerlendirir ve kamuoyuna/senato/uygulama birimlerine karşı hesap verebilir bir tutum benimser. Kaynak kullanımından etkinliğe kadar süreçleri şeffaf biçimde yönetir.
11. Karar Alma Süreçlerine Katılım
Engelli öğrenciler kendilerine yönelik destek ve erişilebilirlik politikalarının planlanması ve uygulanmasında temsil edilir. Akademik ve idari temsilciler aracılığıyla, öğrencilerin görüş ve deneyimlerine dayalı ortak karar alma mekanizmaları oluşturulur. Bu yaklaşım, öğrencilerin birim ile kurduğu ilişkinin güçlenmesine katkı sağlar.
12. Kaynaklara Erişim ve Destek Hizmetleri
Birim, engelli öğrencilerin akademik, psikososyal, teknolojik destek gibi ihtiyaçlarını belirler; gerekli kaynaklara erişimlerini kolaylaştırır.
DESTEK TALEP FORMU
Değerli Öğrencimiz,
Engelli Öğrenci Birimi’ne iletmek istediğiniz talepleriniz için aşağıdaki dilekçe örneğini bilgisayarınıza indirip doldurabilirsiniz. Doldurup imzaladığınız dilekçeyi tarayarak birliktevariz@adiguzel.edu.tr adresine göndermeniz gerekmektedir. Birim, dilekçenizi kayıt altına alacak ve Engelli Öğrenci Koordinatörlüğü tarafından değerlendirildikten sonra tarafınıza geri dönüş sağlayacaktır.
Talep Başvuru Dilekçesi için tıklayınız.
İLETİŞİM
Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için aşağıdaki e-posta veya telefon numarasından bize ulaşabilirsiniz. Yüzyüze görüşmeler için randevu almanızı rica ederiz.
Kayıtlı olduğunuz programın akademik birim temsilcisini öğrenmek için Engelli Öğrenci Akademik Temsilci sayfasını ziyaret ediniz.
Adres: Yenişehir, Çağlayan Sk. No:18, 34779 Ataşehir/İstanbul
Giriş katında hizmet verilmektedir.
E-posta : birliktevariz@adiguzel.edu.tr
Telefon: 0216 455 77 70