Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI KAYIT YENİLEME ÜCRETLERİ

2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı kayıt yenileme işlemini Mali İşler Birimine gelerek ya da https://onlinekayit.adiguzel.edu.tr/ linkinden online olarak gerçekleştirebilirsiniz. Detaylı bilgi için 02164557770’i arayabilirsiniz.

Kayıt yenileme işlemi için yüksekokulumuz tarafından ilan edilen 31 Ağustos 2023 tarihine kadar kaydını yenilemeyen öğrencilerden öğrenim ücreti (peşin, vadeli) üzerinden %20 artış uygulanacaktır.

2023 – 2024 Eğitim-Öğretim yılı Adalet Programı kayıt yenileme ücretleri için tıklayınız.

2023 – 2024 Eğitim-Öğretim yılı Bilgisayar Programcılığı Programı kayıt yenileme ücretleri için tıklayınız.

2023 – 2024 Eğitim-Öğretim yılı Mekatronik Programı kayıt yenileme ücretleri için tıklayınız.

2023 – 2024 Eğitim-Öğretim yılı Optisyenlik Programı kayıt yenileme ücretleri için tıklayınız.

2023 – 2024 Eğitim-Öğretim yılı Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı kayıt yenileme ücretleri için tıklayınız.

2023 – 2024 Eğitim-Öğretim yılı ve öncesi kayıt yaptırmış öğrenciler için uygulanacak Akts ücretleri için tıklayınız.

2021 – 2022 Eğitim-Öğretim yılı ve öncesi kayıtlı tüm öğrencilerin 2023-2024 dönemi kayıt yenileme ücretleri için tıklayınız.

 

DERS SEÇİM İŞLEMLERİ

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  DERS SEÇİMLERİ İLE İLGİLİ GENEL ESASLAR: 

2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı Güz Yarıyılı ‘‘Ders Seçim İşlemleri’’ 26.09.2023-29.09.2023 tarihleri arasında http://obs.adiguzel.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx (OBS) web adresindeki öğrenci otomasyon sisteminden yapılacaktır. 

  • Ders Seçimi işlemlerinin yapılabilmesi için öğrencilerin geçmiş eğitim-öğretim yıllarına ait öğrenim ücretlerinin ödenmiş ve 2023-2024 eğitim-öğretim yılı için kayıtlarının yenilenmiş olması gerekmektedir.  
  • Öğrenci kaydolmadığı derslere devam edemez ve bu derslerin sınavlarına giremez. 
  • Bir önceki yıldan başarısız olunan (FF-FD) dersler için devam zorunluluğu aranmaz fakat devamsızlık nedeniyle başarısız olunan (FZ) derslerin devam zorunluluğu bulunmaktadır. 
  • Ders seçimlerinin yapılabilmesi için sistem 26.09.2023 tarihinde Saat: 14:30’da açılacaktır. 

 

DERS SEÇİMİ SIRASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR: 

  • 1.sınıf öğrencileri ders seçimi yapmayacaklardır 
  • Muafiyet ve intibak işlemleri Öğrenci İşleri Birimi tarafından sisteme işlenecek olup, işlemler sonuçlandırılıncaya kadar öğrenci sistemde görünen tüm derslerine devam edecektir.  
  • 2.sınıf öğrencileri Güz Yarıyılı ders seçimlerini OBS sistemi üzerinden 26.09.2023-29.09.2023 tarihleri arasında yapabileceklerdir. 
  • 2. Sınıf öğrencileri 1.sınıfın Güz Yarıyılında FF- FD  alarak başarısız olunan derslerin öncelikli olarak seçilmesi zorunludur. Bu yüzden ders seçimine sistem üzerinde 1. Sınıf dersleri sekmesinden başarısız olunan dersler seçilerek başlanmalıdır. 
  • 2. Sınıf öğrencileri 1.sınıfın Güz Yarıyılında  DD – DC alarak sorumlu olarak geçilen derslerin tekrar alıp almaması gerekliliği, not ortalamasının durumuna göre Akademik Danışmanı ile birlikte değerlendirilmelidir.  
  • Ders seçimleri ile ilgili sorular için Akademik Danışmana mail ya da OBS sistem mesajları ile ulaşılabilir.  
  • Ders seçimlerinin tamamlanabilmesi için Akademik Danışman onayı zorunludur. Ders seçimleri bitmeden danışman onaylarının kontrol edilmesi gerekmektedir. 
  • Onay sonrası ders seçim evraklarının Akademik Danışman ve öğrenci imzalı olarak 3 nüsha halinde çıkış alınması gerekmektedir.  
  • İmzalı evrakların bir nüshası öğrencide kalacaktır.  Diğer iki nüshanın biri Öğrenci İşleri Birimine diğeri ise Akademik Danışmana teslim edilecektir.