2022 -2023 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ders Kayıtları
2022-2023 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DERS SEÇİMLERİ İLE İLGİLİ GENEL ESASLAR:
2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı Bahar Yarıyılı ‘‘Ders Seçim İşlemleri’’ 20.02.2023-24.02.2023 tarihleri arasında http://obs.adiguzel.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx (OBS) web adresindeki öğrenci otomasyon sisteminden yapılacaktır.
- Ders Seçimi işlemlerinin yapılabilmesi için öğrencilerin geçmiş eğitim-öğretim yıllarına ait öğrenim ücretlerinin ödenmiş ve 2022-2023 eğitim-öğretim yılı için kayıtlarının yenilenmiş olması gerekmektedir.
- Öğrenci kaydolmadığı derslere devam edemez ve bu derslerin sınavlarına giremez.
- Bir önceki yıldan başarısız olunan (FF-FD) dersler için devam zorunluluğu aranmaz fakat devamsızlık nedeniyle başarısız olunan (FZ) derslerin devam zorunluluğu bulunmaktadır.
- Ders seçimlerinin yapılabilmesi için sistem 20.02.2023 tarihinde Saat: 08:30’da açılacaktır.
DERS SEÇİMİ SIRASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR:
- İsteğe Bağlı Hazırlık sınıfında okuyan öğrenciler ders seçimi yapmayacaklardır.
- sınıf öğrencileri ders seçimi yapmayacaklardır.
- Muafiyet ve intibak işlemleri Öğrenci İşleri Birimi tarafından sisteme işlenecek olup, işlemler sonuçlandırılıncaya kadar öğrenci sistemde görünen tüm derslerine devam edecektir.
- sınıf öğrencileri Bahar Yarıyılı ders seçimlerini OBS sistemi üzerinden 20.02.2023-24.02.2023 tarihleri arasında yapabileceklerdir.
- Sınıf öğrencileri 1.sınıfın Bahar Yarıyılında FF- FD alarak başarısız olunan derslerin öncelikli olarak seçilmesi zorunludur. Bu yüzden ders seçimine sistem üzerinde 1. Sınıf dersleri sekmesinden başarısız olunan dersler seçilerek başlanmalıdır.
- Sınıf öğrencileri 1.sınıfın Bahar Yarıyılında DD – DCalarak sorumlu olarak geçilen derslerin tekrar alıp almaması gerekliliği, not ortalamasının durumuna göre Akademik Danışmanı ile birlikte değerlendirilmelidir.
- Ders seçimleri ile ilgili sorular için Akademik Danışmana mail ya da OBS sistem mesajları ile ulaşılabilir.
- Ders seçimlerinin tamamlanabilmesi için Akademik Danışman onayı zorunludur. Ders seçimleri bitmeden danışman onaylarının kontrol edilmesi gerekmektedir.
- Onay sonrası ders seçim evraklarının Akademik Danışman ve öğrenci imzalı olarak 3 nüsha halinde çıkış alınması gerekmektedir.
İmzalı evrakların bir nüshası öğrencide kalacaktır. Diğer iki nüshanın biri Öğrenci İşleri Birimine diğeri ise Akademik Danışmana teslim edilecektir.